Chci si vybrat

Všechny kurzy jógy, které probíhají ve studiu Jóga Karviná, vycházejí buď z klasické Hatha jógy nebo z tradiční Ashtanga jógy, které jsou zvládnutelné pro každého. V případě zdravotního omezení se vždy najde vhodná varianta, jak se přiblížit dané pozici nebo v jiné pozici získat stejný účinek.

HATHA JÓGA

Hatha jóga je klidnější forma jógy, jejíž podstatou jsou ásany (jógové pozice), pránáyáma (dechové techniky) a meditace. Lekce začínají pránáyámou, pokračují průpravnými cviky k protažení těla, ásánami a končí relaxací. Pránáyáma bývá zařazena i na konec po relaxaci.

Účinky Hatha jógy:

  • rehabilitační terapie při bolestech pohybového aparátu
  • zlepšuje činnost vnitřních orgánů a je prevencí kardiovaskulárních onemocnění
  • zpevňuje tělo a zvyšuje fyzickou kondici
  • přináší fyzické a psychické uvolnění

ASHTANGA JÓGA

Ashtanga jóga je komplexní systém, který využívá ásany, specifický dech (udžají), bandhy, drišti a zachovává metodu vinyasy (vedení pohybu na základě dechu). Je vhodná pro ty, kteří jsou schopni praktikovat minimálně 3x týdně. Lekce začíná Surya Namaskar A a B (Pozdravy slunce) a pak následují přesně po sobě jdoucí pozice.

Účinky Ashtanga jógy:

  • posiluje tělo, odstraňuje bolesti, léčí záda
  • podporuje správnou funkci metabolismu
  • pozitivně působí na psychiku

FIT JÓGA

Kurzy FIT jógy jsou specifické tím, že je teplota v místnosti 35-40 C. Pozice vychází z klasických stylů jógy a lekce jsou sestaveny tak, aby došlo k protažení a posílení celého těla

Účinky Fit jógy: 

  •  dochází k rychlejšímu spalování tuků, detoxikaci, zvýšení kondice, posílení imunity
  •  pozitivně působí na psychiku, odbourává stres

HORMONÁLNÍ JÓGA

Celým názvem Hormonální jógová terapie pro ženy podle Dinah Rodrigues je sestava cviků, která pomáhá ženám při hormonální nerovnováze a preventivně ženám nad 35 let bez ohledu na to, zda mají potíže

Účinky Hormonální jógové terapie:

  • pomáhá s PMS, bolestivou menstruací, polycystickými vaječníky a některými příčinami neplodnosti.
  • pomáhá v období menopauzy (zmírňuje a odstraňuje návaly horka, migrény, emoční výkyvy a další).
  • omezuje padání vlasů, lámavost nehtů, problémy se suchou pletí, nespavostí, nedostatečnou činností štítné žlázy

Sestava je stále stejná a nemění se. Cviky vycházejí z Hatha jógy, kombinují se s dynamickým dechem (Bhastrika) a Tibetskou technikou vedení energie do konkrétního bodu. Cvičí se každý den 2-3 měsíce, nebo do dosažení požadovaných účinků, pak se intenzita cvičení sníží na 2-3x týdně.